15 Tahun Impikan Zuriat, Lelaki Sebak & Syukur Kini Bergelar Bapa

Tular sebuah v1deo memaparkan seorang pemandu lori dikenali Mohd Saiful Azmi Shamsudin Khan sebak setelah penantiannya selama 15 tahun bergelar bapa akhirnya menjadi nyata apabila isteri selamat melahirkan puteri sulung mereka.

Menerusi v1deo dik0ngsikan di aplikasi TikT0k, Mohd Saiful dilihat sebak buat pertama kali sambil menyeka air mata selepas melihat dan mendukung anak sulungnya sehingga meraih perhatian ramai.

Difahamkan, v1deo berkenaan dimuat naik oleh isteri tercinta, Mastura Pin bagi merakam momen paling berharga dan dinantikan oleh suaminya selama ini.

“Kegembiraan suami, itulah kegembiraan yang terindah buatku. Alhamdulillah,”tulisnya.

@putriedreenhanamasyael

kegembiraan suami itulah kegembiraan yang terindah buatku.alhamdulillah ya Allah.#fypシ

♬ bunyi asal – Megat Farhim – MegatFarhimm

@putriedreenhanamasyael

part 2#fypシ

♬ Sad music – لحن الروح

@putriedreenhanamasyael

penantian suamiku Selama 15tahun untuk Putri sulungnya..subhanallah Tabarakallah part 1 #fyp @mie khan

♬ Bahagiaku Sederhana – Jamik Jams & Feat Rangga & Ayena Prowind

Tak sangka dikurniakan rez3ki ketika berusia 43 tahun

Memetik laporan Harian Metro, Mohd Saiful menyatakan d1rinya tidak menyangka dikurniakan rezeki terindah ketika usianya mencapai 43 tahun, sementara isterinya berusia 46 tahun.

Mohd Saiful berkata, anaknya diberi nama Puteri Edreehana Masyael yang kini berusia dua bulan dis1fatkan sebagai hadiah istimewa hasil perkahwinan keduanya selama tiga tahun bersama isteri tercinta.

Jelasnya, dia juga seperti lelaki lain yang mengimpikan zur1at daripada keturunna sendiri, namun p4srah sekiranya tidak dikurniakan rezeki tersebut.

“Perkahwinan pertama selpeas 12 tahun berakhir kerana sudah tiada jod0h dan t4kdir menentukan saya tiada zuriat daripada ikatan itu sebelum bertemu jodoh dengan Mastura, ibu tunggal lima anak tiga tahun lalu.

“Ketika itu saya tidak f1kir sangat s0al anak kerana usia kami tidak lagi muda, malah sangat bersyukur dapat menumpang kasih anak tiri yang dianggap seperti anak sendiri,”ujarnya.

Katanya lagi dia sangat teruja apabila isteri memberitahu mengenai ber1ta keh4milannya selain tidak percaya, namun mengakui ia adalah hari terindah dalam hidup.

“Ini perkara teristimewa dalam hidup saya dan saat pertama kali melihat dan mendukvng anak perasaan itu bercampur aduk, ada sebak, sedih, terh4ru dan gembira.

“Tak sangka selepas melalui pelbagai dugaan h1dup, Allah SWT hadiahkan puteri untuk saya. Apa yang Allah berikan ini mengingatkan saya kesabaran itu berakhir dengan sesuatu yang manis dan setiap perancangan ada h1kmah-Nya,”ujarnya lagi.

@putriedreenhanamasyael

syurga terindah buat ibu Dan ayah…alhamdulillah ya allah#fyp

♬ original sound – PUTRIEDREENHANAMASYAEL – PUTRIEDREENHANAMASYAELKHAN

Nampak macam cucu, tapi sebenarnya anak

Menurut Mohd Saiful lagi, dia kini sedang melalui sindr0m bapa-bapa yang baru menimang cahaya mata selain menyatakan kehadiran Putri Edreehana Masyael adalah pembakar semangat untuk terus kuat mencari rezeki.

“Saya rindu bau baby, setiap hari perlu buat panggilan vide0 dan saya akan cuba balik rumah juga untuk melihat anak kerana sebagai pemandu lori kontena dari Ipoh ke Klang, saya selalu menghabiskan masa di jalan.

“Lucu juga apabila di usia begini ada anak kecil, malah ketika keluar ada yang tanya ‘baby’ anak atau cucu kerana j4nggut saya sudah beruban tetapi saya dengan senang hati beritahu itu anak,”katanya.

Sementara itu, ist3rinya memberitahu hatinya tersentuh apabila melihat reaksi suami yang melihat anak mereka di hospital. Bagaimanapun, dirinya akui takut kerana hamil di usia 46 tahun tetapi bersyukur dikurniakan rezeki terutama buat suami.

Sumber: TikTok @putriedreenhanamasyael, Harian Metro (Nor Hidayah Tanzizi), ohmymedia

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*