Dikebumikan Pada 1984, Lelaki Tua Bangkit Semula & Balik Rumah Selepas 29 Tahun

Dalam dunia ini, memang banyak kejadian aneh berlaku sehingga ia sukar dihadam dengan ak4l fikiran kita. Persis sebuah kisah yang pernah mengejvtkan ramai ini, seorang lelaki tua mendakwa dirinya h1dup semula walhal dia sudah pergi selamanya sekitar 29 tahun yang lalu.

Mula-mula keluarga juga tidak p3rcaya, tapi…

Mengimbau semula per1stiwa 2013 yang terjadi Kampung Pijot, Lombok Timur, Nusa Tenggara Barat, Indonesia, penduduk kampung dikecohkan dengan kepulangan Haji Faisal ke rumahnya dalam keadaan sihat w4lafiat. Sudah dikebumikan pada 1984 dahulu, anak-anak turut merasa pelik dan awalnya turut tidak percaya dengan apa yang dilihat mereka.

90% postur badan & tanda lahir mirip dengan ayah

Namun setelah dit3liti, lelaki tersebut memang mempunyai wajah dan tanda lahir yang sangat mirip dengan Allahyarham bapa mereka. Apa yang membuatkan mereka y4kin, Haji Ilyas mengetahui susur galur dan nama setiap ahli keluarganya selain tahu mengen4i keududukan p0kok kelapa di belakang rumah mereka.

Rumah Haji Ilyas dipenvhi penduduk kampung yang datang menjenguk

Perkara aneh ini juga sukar diungkapkan oleh lelaki tersebut. Katanya ada satu masa, dia mengikut sebuah jalan dengan cahaya berwarna-warni sehinggalah ‘termasuk’ semula ke dvnia. Saat dikhabarkan pulang, penduduk kampung hadir memenuhi rumah mereka untuk melihat sendiri sosok Haji Ilyas. Tentunya orang yang pernah terlibat dalam proses pengebumian Allahyarham puluhan tahun dulu amat terkejut dengan perkara ghaib tersebut.

@rizky_aul

SUDAH MENINGGAL 29 TAHUN YANG LALU TETAPI HIDUP KEMBALI⚠️informasi fyp

♬ suara asli – Rizky Aulia – Rizky Aulia

Kredit : TikTok Rizky Aulia & Portal Liputan 6

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*