Wanita Terlebih Kongsi Dapat Kerja ‘Gomen’ Dikecam Ramai – “I Sebab Ada Orang Dalam”

Seorang wanita terima kecaman apabila dia sendiri berkongsi caranya mendapatkan kerja kerajaan bukanlah sesuatu yang disenangi ramai

Perkara ini berlaku apabila wanita itu membuat sebuah hantaran di TikTok berkongsi bagaimana dia mengisi waktu rehatnya selama 3 jam di hari Jumaat.

Dipercayai bekerja di IOI City Mall Putrajaya, wanita itu menjawab persoalan yang ada di ruangan komen tentang bagaimana dia memohon kerja di situ.

“I sebab ada orang dalam,” jawab wanita berkenaan. Perkara ini telah membuatkan apa yang dikongsinya itu tersebar ke platform X di mana dia terima banyak kecaman disebabkan jawapannya itu.

Hanya kerja kontrak melalui MyStep tetapi tetap kongsi maklumat sulit pada netizen

Apa yang membuatkan dia menerima kecaman juga adalah disebabkan maklumat yang tak sepatutnya dikongsi diberitahu kepada orang awam tentang bagaimana dia mendapat kerja di situ.

Wanita itu turut memberitahu dia hanyalah pekerja kontrak melalui MyStep di Jabatan Perangkaan.

“Kadang-kadang budak-budak ni dia bukan nak riak menunjuk sangat benda tu, dia lebih ke terlalu excited nak share benda tu dengan orang” – Netizen

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*