Dulu Beli Cincin Harga RM48, Wanita Terkejut Kini Boleh Jual Semula Dengan Harga RM3.75 Juta

Cincin itu jarang ditanggalkan dan sentiasa dipakainya dalam melakukan kerja seharian dan selepas lebih kurang 37 tahun kemudian iaitu pada awal tahun 2017, wanita ini tergerak hati untuk memeriksa nilai cincin tersebut dalam pasaran semasa.

Pada tahun 1980 dahulu, seorang wanita telah membeli cincin murah berharga 10 euro (RM48) semasa datang ke jualan garage.

Apatah lagi, dia menyedari bentuk cincin yang dipakainya itu agak unik dan luar biasa dan berkemungkinan bernilai lebih tinggi daripada harga dia membelinya dahulu.

Cincin itu juga telah disahkan oleh pakar sebagai cincin tulen atau asli dan ia merupakan berlian 26.27 karat. Selain itu cincin itu juga dikatakan telah dibuat pada abad ke-19.

Alangkah terkejutnya wanita ini apabila mengetahui cincin yang dibelinya dengan harga cuma RM48 itu adalah berlian 26 karat sebenar dan dikenali sebagai ‘The Tenner Diamond’.

Seorang pakar industri percaya bahawa cincin itu dulunya pernah dimilik oleh keluarga diraja.

Gembira dan terkejut dengan nilai sebenar cincin yang dimilikinya, wanita ini pun membuat keputusan nekad untuk menjualnya. Cincin itu telah dibawa ke London dan selepas melalui satu proses bidaan yang sengit, cincin itu akhirnya terjual dengan harga 656,750 pound sterling atau lebih kurang RM 3,750,795.

VIDEO:

Siapa sangka tuah beli cincin harga RM48, wanita ini akhirnya mendapat wang yang lebih 65,670 kali ganda dari harga dia beli cincin itu pada awalnya.

sumber: sajagempak

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.
PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*