Nekad campak dua anak dari tingkat atas, bapa melecur dalam kebakaran

Seorang bapa nekad mencampak dua anak lelakinya dari tingkat atas selepas berlaku kebak4ran deretan rumah kedai di Pekan Lenga, Bukit Kepong, Pagoh dalam kejadian awal pagi semalam.

Menurut laporan Harian Metro, Zamirul Suahimi, 30, mencampak Muhammad Firas Syahmi, 10, dan Muhammad Harith, 4, sebelum kedua-duanya disambut oleh orang awam.

Berkongsi detik kejadian, isteri Zamirul iaitu S’biha Bahari, 39, berkata, dia ada menghubungi suaminya beberapa kali tetapi panggilan tidak dijawab.

“Tidak lama kemudian dua pekerja kilang terbabit menjawab telefon suami dan memaklumkan kedai makan milik kami terbak4r.

“Menjadi kebiasaan bagi suami dan anak tidur di kedai kerana dia akan masak juadah pagi. Saya pula tidur di rumah ibu tidak jauh dari kedai makan.

“Suami terus bangun apabila mendengar jeritan sebelum mencampakkan anak dari tingkat atas kedai,” katanya.

Difahamkan, Zamirul yang cedera pada tangan akibat terkena zink selain melecvr di telinga, mata, mulut serta bengkak di tengkuk sedang menerima rawatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar.

Kejadian tersebut mengundang rasa simpati dalam kalangan kenalan pasangan itu selain mendoakan pemilik 10 buah rumah kedai yang terbak4r dipermudahkan urusan.

Semoga dipermudahkan

Tabah ya sahabat

Semoga cepat sembuh

Sumber: Harian Metro (Alias Abd Rani), Facebook search

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*