Pernah Melonjak Dengan ‘Awan Nano’, Kini Hafiz Suip Makin Menyepi! Ini Punca Buat Dirinya Tenggelam Dalam Nyanyian

Masih ingat Penyanyi Hafiz Suip yang cukup popular dengan lagunya Awan Nano? Lama tidak mendengar perkhabaran dari artis yang mula melonjak naik selepas dirinya bergelar juara Akademi Fantasia.

‘Kehilangan’ juara Akademi Fantasi (AF) musim ke-7 ketika namanya gemilang di puncak menjadi tanda tanya dalam kalangan peminat.

Apa punca Hafiz menyepi dari bidang seni suara? Benarkah penyanyi berusia 33 tahun itu sudah mula kehilangan pengaruh?

Mengakui namanya agak ‘tenggelam’ dalam lambakan penyanyi baharu, Hafiz berkata, menyepi dari bidang nyanyian bukanlah pilihannya.

Sebaliknya, dia yang pernah masyhur dengan lagu Bahagiamu Deritaku dan Awan Nano berkata, sepanjang tiga tahun ‘menghilang’ itu dia melalui jalan yang suk4r dalam mencari ilham untuk menulis lagu.

Dalam nada yang seb4k dan luluh, Hafiz mendedahkan bagaimana fasa itu tambah memeritkan apabila beberapa kali lagu yang digubahnya tidak diterima untuk dipasarkan.

“Apabila saya bagi lagu saya (kepada syarikat rakaman) sesetengah pihak mengatakan lagu itu bukan untuk pendengar-pendengar zaman sekarang. Saya tidak tahu apa penyelesaiannya.

“Namun, saya percaya semua yang berlaku bergantung pada rezeki… ada masa kita berada di bawah dan ada masa kita berada di atas,” kata Hafiz berkongsi perasaan dengan Astro AWANI.

Ketika industri hiburan dibanjiri dengan bintang-bintang baharu yang digelar sebagai ‘Budak Baharu Nak Up’ (BBNU), Hafiz tidak pula gelisah atau berkecil hati hanya kerana golongan itu mengambil alih kedudukannya dan sebilangan rakan-rakannya.

Sebaliknya, sebagai seorang yang berfikiran positif, Hafiz yang juga bapa kepada Muhammad Riyadh Zefri 6, dan Alkaf Zayne 3 berkata, fenomena BBNU merupakan suatu yang positif untuk perkembangan industri muzik.

“Untuk menaikkan nama memang senang tetapi untuk kekal berada di atas sesuatu yang mencabar dan itu merupakan cabaran besar di dalam industri hiburan pada hari ini,” ujar Hafiz lagi.

Hafiz yang juga juara Akademi Fantasia musim ketujuh bernikah dengan Nureffy pada 14 Mei 2016.

Sumber: awani

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*