Suami Terkaku? Aisyah berjaya pindahkan semua Aset trmasuk benda kecik atas nama beliau.

PEKA haknya sebagai isteri pertama, personaliti media sosial Aisyah Hijanah berkata suaminya iaitu Alif Teega bersetuju memindahkan kesemua harta dan aset dibina sejak awal perkahwinan atas namanya.

Meskipun reda menerima takdir poligami, Aisyah atau Aisyah Hijanah Azhari, 28, berkata tindakannya itu merupakan salah satu usaha dia menuntut haknya selepas melalui susah payah bersama suami sebelum ini.

“Segala hasil titik peluh yang dibina dari awal bersama suami (aset harta sepencarian), telah dipindahkan seratus peratus kepada milik Aisyah termasuklah share syarikat, rumah, kereta dan aset-aset yang lain.

Aisyah syukur suami beri kerjasama baik dalam proses penyerahan harta.

“Lindungi hak dan usaha anda. Catat semua aset bersama dan buat satu perjanjian khas. Kalau mampu lantik peguam, silakan.

“Pada awal mungkin kita akan blur, tapi bila kita cuba bertenang dan berdamai dengan takdir, kita akan dapat jalan. Jangan mengalah terlalu awal,” katanya menerusi satu hantaran di Instagram pada petang Isnin.

Dalam perkongsian tersebut, Aisyah juga menasihati wanita yang hidup berpoligami tidak terburu-buru membuat keputusan meminta cerai sebaliknya tenang mencari penyelesaian berdepan konflik rumah tangga itu.

Menurut Aisyah, dia bukanlah seorang isteri mata duitan, namun tindakan itu bagi memastikan kehidupannya bersama anak-anak terjamin.

Malah Aisyah juga berterima kasih kepada Alif kerana memberikan kerjasama baik dan menyerahkan hak yang sepatutnya kepada dia serta anak-anak.

“Bukan bermakna kita tamak atau gila harta, tetapi nak selamat dan jaminan untuk diri serta anak-anak. Sentiasa minta Allah beri petunjuk dan cari jalan yang terbaik.

Aisyah reda suaminya bukan miliknya seorang.

“Anda perlu mengawal emosi anda dan bertenang kalau tidak akan merosakkan segalanya,” ujarnya.

Pada 23 November lalu, Alif membuat pengakuan dia berpoligami dan penjelasan tindakannya itu dibuat bagi mengelakkan timbul sebarang fitnah di kemudian hari.

Aisyah pula meminta orang ramai tidak bercakap buruk mengenai perkahwinan kedua suaminya itu dan meminta mendoakan kebahagiaan Aliff dan isteri baharunya yang tidak didedahkan identitinya.

Isu ini menjadi lebih hangat selepas ahli keluarga Aisyah Hijanah tampil membuat pendedahan mendakwa Alif pernah memukul isterinya dan mereka sekeluarga mengetahui serta menjadi saksi terhadap setiap perkara yang berlaku.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*